Nye nettsider for Gründerskolen!

Nettsidene Gründerskolen har hatt de siste årene.

Det er med stor glede at vi lanserer nye freshe nettsider til Gründerskolen. De gamle nettsidene var ganske utdaterte og de siste årene har nye sider vært ønsket.

Rundt påsketider startet vi planleggingen av nye nettsider og etter en intensiv periode med tilbudsinnhenting og budsjettkabaler inngikk vi avtale med Komodo AS i midten av mai. Komodo er et ungt reklame- og designbyrå, som fra første møte viste oss et stort engasjement for Gründerskolen og det programmet står for. Startskuddet for nettsidene gikk i slutten av mai. Vi ble raskt enige om design og har jobbet intensivt med nettsidene siden da. Vi er nå meget stolte av å  kunne presentere våre nye nettsider!

Når vi skulle velge hvilket firma som skulle utvikle de nye nettsidene var det viktig for oss med noen som virkelig forsto Gründerskolen. Dette var en av grunnene til at vi valgte Komodo og vi har tatt en prat med Thomas Skogholt som er daglig leder av Komodo.

Kjente du til Gründerskolen fra før?
Ja, jeg vurderte til og med å søke for et par år siden, men forpliktelser til Komodo (som da var i oppstartsfasen) gjorde det vanskelig. Likevel klarte jeg å snike meg inn på relevante entreprenørskapsforelesninger i ny og ne – mest for å høre hva «de lærde» mente om det vi hadde hoppet ut i, men også for å utforske nettverksmuligheter.

Hvorfor var dette en jobb dere gjerne ville ha?
To grunner:
1. Å jobbe med utdanning oppleves som veldig givende. Vi har blant annet jobbet med høyskoler tidligere og stortrivdes med det.
2. Konseptet deres er veldig spennende og ikke minst relevant for oss. Jeg følte at vi kunne gi hverandre mye, og at forholdene dermed lå til rette for at dette kunne bli et utmerket samarbeid.

Du er selv gründer og leder for en ung bedrift, hvorfor mener du at vi trenger et studieprogram som Gründerskolen?
– Praktisk orienterte studieprogrammer som GS fungerer etter min mening som brobyggere mellom akademia/forskningsmiljøer og det som kan kalles «det virkelige liv», også kjent som arbeidslivet. En slik utveksling styrker begge sider; næringslivet får ny og frisk kompetanse og studentene får konkrete og arbeidsrelevante erfaringer underveis.

Det som gjør GS unikt for meg er fokuset på innovasjon – et fagfelt som baner vei for kritisk tenkning som også er løsningsorientert. Man kan tross alt ikke innovere uten å komme opp med et bedre alternativ. Spørsmålet blir da; bedre for hvem og basert på hvilket sett med verdier? Men det er en annen diskusjon. Jeg vil også regne med at gjennomføring av Gründerskolen øker den enkeltes sjanse for å lykkes med prosjekter i ettertid, rett og slett fordi man er bedre rustet.

Hva liker du best på de nye nettsidene?
– Jeg liker måten de kommuniserer innhold på. Bakgrunnen min som tekstforfatter gjør at jeg ofte fokuserer på innhold, og ser på design og funksjonalitet mer som verktøy for å bedre kunne fremheve og forsterke innhold. Jeg liker også at sidene er tilrettelagt for tilpasning og videreutvikling, noe som speiler fagfeltene «entreprenørskap» og «innovasjon» på en god måte.

Er dere klare for å ta flere oppdrag innenfor entreprenørskap og start-up miljøet? Hva står på programmet for Komodo fremover?
– Vi er definitivt klare for det og er allerede godt i gang, for eksempel gjennom et samarbeid med gründerhuset MESH her i Oslo, hvor vi hjelper deres start-ups med profilering og kommunikasjon. Ellers jobber vi på flere spennende prosjekter sammen med andre bedrifter og freelancere fra coworking-spacet 657 Oslo, hvor vi også holder til.

Oppdragsmengden heller mer og mer mot det digitale; noe vi trives godt med siden vi er opptatt av ny teknologi og mulighetene den åpner for. Vi ser også at innhold spiller en stadig viktigere rolle da folks generelle tålmodighet for «unødvendigheter» og «glans for glansens skyld» blir mindre og mindre.

Kort oppsummert programoversikt; for Komodo – mer web og bedre, historiefortellende innhold. For meg – nye gründerprosjekter og en dragning mot gjestelærerrollen. Tiden vil vise.

Vi på Senter for entreprenørskap takker Komodo for godt og profesjonelt samarbeid!