Møt Helga som hadde jobbet noen år før Gründerskolen

11811399_10153616260754203_3274301079417590544_nHva er bakgrunnen din?

Jeg har en bachelor i Internasjonal Markedsføring fra BI Trondheim. Etter bacheloren jobbet jeg to år innen prosjektledelse, markedsføring og salg før jeg startet på Gründerskolen. Jeg elsker å reise og oppleve nye kulturer, og har bodd og studert i Frankrike, Singapore og nå San Francisco. Nå studerer jeg en ettårig master i Global Entrepreneurial Management i Barcelona. Programmet foregår på tre ulike skoler i Barcelona, Taiwan og San Francisco, så det blir et utrolig spennende år, og veldig intenst. Ved siden av studiene driver jeg startup’en Happy Wifey og jobber deltid hos bedriften jeg hadde internship hos på Gründerskolen.

Hvorfor søkte du Gründerskolen?

Jeg hadde hørt mye bra om programmet fra tidligere studenter. Jeg brenner for entreprenørskap, og syntes programmet hørtes interessant ut siden man fikk muligheten til å bo i San Francisco, jobbe som intern hos en startup og ha undervisning i entreprenørskap på U.C. Berkeley. Jeg har selv startet eget selskap, og ville bruke muligheten til å lære fra de beste entreprenørene i Silicon Valley i forhold til å drive og vokse eget selskap.

IMG_3493 (2)

Klar for forelesning på Berkeley.

Hvor jobbet du og hva gjorde du?

Jeg jobbet hos et selskap som heter Foundersuite. Foundersuite er en programvare for entreprenører som hjelper til med å strukturere arbeidet som kreves for å starte et selskap: Skaffe investorer, få mediedekning, få feedback på ideer osv. Jeg fikk gjøre mye forskjellig, som å designe og implementere en viral vervekampanje, lage en email-kampanje, designe en roll-up, bruke Google Analytics og Mixpanel til å analysere kundenes interaksjon med Foundersuite og masse annet. Jeg hadde en helt fantastisk sommer hos Foundersuite, og ble faktisk spurt om å jobbe der etter oppholdet var over, noe jeg takket ja til. Så nå jobber jeg deltid hos Foundersuite mens jeg tar en mastergrad.

Hva var det beste med utenlandsoppholdet?

Jeg likte veldig godt kombinasjonen med å jobbe i en startup, ha undervisning på Berkeley, være med på spennende startup-eventer samt det å reise rundt og oppleve California. Men det beste var nok folkene jeg var med både i og utenfor programmet. Entreprenører har så likt mindset: Det at de brenner for noe, har et åpent sinn og liker å bli kjent med nye mennesker. Jeg må også si at opplevelsene gjorde oppholdet unikt. Jeg fikk oppleve San Francisco, Napa Valley, Yosemite, Lake Tahoe, Los Angeles og Las Vegas, og hadde virkelig the time of my life, samtidig som jeg utviklet meg som en entreprenør.

Hvorfor bør andre søke Gründerskolen?

Jeg kan med hånden på hjertet si at det finnes ikke noe bedre sted å lære om entreprenørskap enn gjennom Gründerskolen. For de som drømmer om å starte eget er det en helt perfekt mulighet til å bli inspirert og få det rette grunnlaget. Det har vært tre utrolig intense måneder med mye jobbing, men det var virkelig verdt det. Man merker at man utvikler seg veldig som person siden man ofte beveger seg utenfor komfortsonen. Jeg anbefaler virkelig de som har en gründer i seg eller som ønsker å lære mer om entreprenørskap, å søke Gründerskolen.

Les andre studentprofiler her.

Obligatorisk bilde ved Golden Gate Bridge når man er i San Francisco 🙂

Helgetur til Yosemite